I'm hatin' it

Azt gondoltam, hogy ha nagyon nem találok munkát legrosszabb esetben majd elmegyek tálcaleszedőnek a Mekibe. Oda nem kell nagy képzettség és mindenkit felvesznek. Azt viszont sose gondoltam, hogy a világ leghíresebb (és talán legnagyobb) gyorsétterem lánca "büszkélkedhet" a legszervezetlenebb HR-s háttérrel.



A neten megpályáztam egy állást a helyi étterembe. Elküldtük a jelentkezést, erre e-mailben jött egy egy link amire kattintva kiválaszthattam az időpontot. Miután belőttem magamnak a megfelelőt, megint jött egy levél amiben visszaigazolták a "foglalásomat" egy másik kóddal mint ami a pályázati kiírásban szerepelt. Gondoltuk ez a hozzám tartozó perszonális kód (otthon sosem jelentkeztem online a sárga M betűsökhöz úgy, hogy vissza is igazoljanak így lövésem se volt ilyenkor mi van). Nem kalimpáltam, hogy valami nem ok inkább vártam az időpontot. Hétfő reggel felültünk a buszra, és több mint egy órát zötyögtünk, de nem is értem miért. Berángattak London közepére, hogy 3 (!) mondatot váltsanak velem és tovább passzoljanak. Itt megint naív kisfiú voltam, mert azt hittem azért irányítanak tovább hogy ott valami nagyobb góréval találkozzam. Az majd jól kikérdez és tovább passzolja az anyagomat az általam kiválasztott étterembe, a megpályázott állásra. Nagyot koppantam, amikor egy másik kis McDonaldsba (jó háromnegyed óra buszozás és séta után a szakadó esőben mivel a házszámozás követhetetlenebb mint egy kvantumfizikai disszertáció). Ott amikor a kijelölt kontakt személyt kerestem megpróbáltak lepattintani, de nem hagytam magam. Végül sikerült eljutnom az irodájába ami a wc melletti kis folyosón levő gyufásdoboznyi lyuk volt. A managercsaj egészen addig kedves volt, amíg nem közöltem vele hogy az általa felkínált hely hajnali 4-es kezdéssel nekem nem pálya, hiszen Wood Greenből bejárni olyankor elég érdekes lenne, és különben is én direkt oda pályáztam egy konkrét állásra nem csak úgy bele a világba. A kérdésére miszerint beszéltem-e annak az étteremnek a vezetőjével közöltem, hogy nem mivel online pályáztam a weboldalon megjelent álláshirdetésre. Erre közölte, hogy jó majd Ő felhívja és egyeztet vele utána pedig még vagy ma vagy holnap kiértesít e-mailben. Mondanom sem kell mire visszabuszoztunk már várt az elutasító formalevél.
Nem is értem, hogy ha ott van az egyik managerköcsögpina előtt a kinyomtatott pályázatom, amiben világosan szerepel mire és hova jelentkeztem akkor mi alapján passzolgat teljesen más étterembe? Lehet, hogy itt Angliában is működik az AEÚP (Ahogy Esik Úgy Puffan) kiválasztási rendszer? Egy nagyon picit, ott a lelkem mélyén talán nem is bánom hogy így alakult. Mióta itt vagyunk több Mekiben is megfordultam, de egyetlen étterem egyetlen dolgozóját (a manager nem számít ebbe a kategóriába nálam) sem láttam nemhogy lelkesedni, de még halványan elmosolyodni sem. Mintha csak mozgó hullák lennének. Annyira nem  fizet jól a sárga M, hogy én is ilyen zombi legyek. Igaz úgy tűnik Ők sem akarják.

Megjegyzések