Nem frankó a bankó!

Ok, hogy euróválság, meg görög államcsőd, meg majdnem amerikai is, és hogy az euró szar ezért inkább a frankot választják a befektetők, és most a svájciak úgy döntöttek ez már nekik sem jó és közbeléptek. De hol a tetves anyucikájuk picsucskájába voltak eddig? Ültek otthon a kényelmes alpesi villácskájukban és szartak a fejünkre. Náluk jólét van, mert jól termelik a lét a többiek meg mit érdeklik őket? Ki a faszomat hat meg, hogy Görögország bebukott, amikor mereszthetik és a bicskáikkal szerelgethetik az óráikat? Ja hogy közben Magyarországon már felment 250 fölé az árfolyam? Van ez így. Tessék már nekem elmondani, mert nem értem a következőket:

Nem vagyok közgazdász, igaz azok sem tudták még nekem Micimackó szinten elmagyarázni, hogy mitől is rohan felfelé a svájci frank a forinthoz képest mint a mérgezett egér.
- Mi az a hihetetlenül nagy titok, amiért Svájc a mintaállam ahol soha nincs válság, mintha egy láthatatlan búra védené őket mindentől és magasról szarhatják le mi van odakint?
- Mitől lett a görög válság, amikor a hülye magyar turisták özönlöttek oda ezrével és minimum két havi fizetésüket otthagyták? (Jó most már inkább Horvátország a sláger, de azért még most is több magyar szót hallanék Paralián mint görögöt)
- Mi vezetett oda, hogy az euró ennyire szar pénz legyen ha ennyire nyomatják, hogy így az eurózóna meg úgy Unió? (Lassan azon kapom magam, hogy már én is rühellem ezt az egész EU dolgot hiszen eddig sok hasznát nem láttam még ahogy körülnézek)
- Miből fogom fizetni a lakáshitelünket, ha nincs pénzem? (Munkanemtalálási járulékból?)
Furcsa nekem ez az egész, és nem értem. Talán ha lenne munkám, és fizetésem akkor kevésbé idegesítene egy picivel. A kormány vissza akar vezetni a munka világába (ez valami fixa idea lehet náluk, mert annyira hangoztatják mintha ennél a pontnál akadt volna bele a lemezjátszó tűje a "Mi vagyunk a jók, mi vagyunk a szépek" albumba) de közben megpróbál minden munkavállalói jogomtól megfosztani. Dolgozhatok, de kussoljak és fogadjam el, hogy többet kell melózni kevesebbért, nem kapok annyi szabit amennyi eddig járt, stb... szóval Orbán Viktor, Szíjjártó Péter és Matolcsy György beleül a nyakamba és a miniszterelnök kezében egy korbáccsal hajt engem, Péterke kereplővel csujogatja hogy ez a nép akarata, Gyuri bácsi hevesen bólogat mint a rugósnyakú kutya a hátsó szélvédő előtt közben pedig boldognak kell lennem hogy lónak néznek. Mert a kétharmad az mindenre feljogosít! Alkotmányt formálunk a képünkre, törvényeket módosítgatunk ahogy nekünk ízlik, neked pedig jogod van befogni mert esetleg megtalálunk.
Lehet, hogy Viktor elrendelte a kormánytagoknak kötelező olvasmányként Orwell 1984 című művét? Esetleg mindenkinek ez lesz majd az alapmű, hogy tudjuk mihez tartani magunkat, hogy aztán tudjuk a Nagy Testvér figyel!

Megjegyzések