Állásnemtalálási járulék

Nos mostanra már nem élvezem annyira a szabadságomat. Megpróbálom úgy fejből összegezni az eltelt három és fél hónap eredményeit. Nem mellékelem az önéletrajzomat, legyen elég, hogy annyi képzettségem van amennyit a munkanélküli hivatalban már csak fejvakarva tudtak feldolgozni. Pedig még a kanyarban sem vagyok a drága feleségemhez képest. Nos szám szerint nem tudom hány pályázatot adtam be, és mennyi van még most is élőben de tény, hogy sok furcsaságot láttam már ez alatt a kis idő alatt is. Akinek van kedves és kapacitása számolja össze.

Vannak cégek, akik régen tojnak a fejemre: Saturn, Media Markt, a megszűnő félben levő Electro World, a már felszámolt Photo Hall, TNT, DHL, Vision Express, Ofotért, a Cinema City mozihálózat (ebbe beleértve a még Palace Cinemas feliratú összes budapesti mozit is, hiszen egyesülnek), Sugár Mozi, a Dekra Arbeit Mo., a Budapesti Temetkezési Intézet, a Rossmann, az OBI, az Enternet, Il Treno, Don Pepe, Meki, Burger King, KFC, Talent Selection, Sprinter, MÜISZ Holding, Hervis, Decathlon, Magyar Telekom (ők a listavezetők 11 pályázatommal), Vodafone, telenor, Dormeo, Libri, Müller drogériahálózat, Kes papír, Office Depot, Díjbeszedő, Főtáv, Főgáz, Fővárosi Vízművek, Tigáz, e-on, Csat.Művek, Elmű, Digi, Banco Primus (biztos nem értek rám, mert náluk az ügyfél az első) Gears hallókészülék bolt, MÁV-ék, Computer Emporium, Union biztosító, Kik Textilien Mo., JYSK, Kika, IKEA, Domus, a Work Way Club állásközvetítő és ide tartozik még a Profession.hu-n hirdető kb. 10-20 cég akik a nevüket nem adják. Mondjuk ez utóbbiaktól mit várhatnék, ha még a kilétüket is rejtik? Értem én, hogy direkt nem fedik fel magukat, hogy ne a névből induljanak ki a jelentkezők de ez szerintem még inkább riasztó hatású. Nejem eleve nem jelentkezik ilyen pályázatokra, mert ha nem tudja kiről van szó és milyen a háttere már eleve bűzlik. Mint írtam feljebb, fejből nyomtam a neveket így az esetleges tévedésekért elnézést kérek a lehetségesen érintett cégektől.  

A kormány vissza akar vezetni a munka világába. Ezen mindig röhögnöm kell, mert pont Ők rúgtak ki. Az első két hónapban még élveztem is, hiszen volt időm magamra és kiélhettem az állandó mehetnékemet.
Vigyázat, hosszú és reklámoktól nem mentes poszt következik!
Vannak azok a cégek, akiknek a visszajelzés vagy csak részben sikerült, vagy nagyon sokáig kotlottak rajta. Pl. a Dreher visszajelzett... július 8-án beadott, július 12-én lejáró pályázat iránt érdeklődő július 30-i e-mailemre azt a választ kaptam, hogy nyugodtan üljek a seggemmen mert még válogatnak, aztán most hétfőn (aug. 29.) írták meg, hogy nem nyertem. A Tesco is egy érdekes cég, korábban 8 pályázatomból 0-ra válaszoltak. Jelenleg a KöKi Terminál nyitása kapcsán beadott 9-ből 1-re kaptam elutasítást. A másik 8 még lóg a levegőben, és ez nem a KöKi nyításától függ mert olyan helyre is jelentkeztem, ami már rég nyitva van. Nem kapkodnak az tény. Volt olyan cég (Vectra-Line), akiknek a hirdetésére jelentkeztem de később derült ki, hogy kapásból olyan új kritériumot találnak amiért nem leszek jó. Ebben csak az volt a szép, hogy ezt a követelményt azóta sem vették bele az újból megjelent hirdetésükbe pedig anno én megemlítettem, hogy tán nem ártana mert sokat spórolnának Ők is, meg az érdeklődők is. Hiszen az idő pénz, nem?
Aztán ott vannak, akik behívtak de kár volt. A Groupama-Garanciánál nagyon kedvesek voltak, csak éppen mai napig nem értem ha van állás, ami aztán mégsincs mert átszervezések meg leépítések akkor hogyan sikerült valakinek, aki nem én vagyok mégis betöltenie ezt az állást? Aki érti a logikát, kérem írja meg! A leggyorsabb a Genertel volt, akik mire hazaértem az állásinterjúról már el is utasítottak! A Fundamentának nagyon kellett a főállású ember, és hú meg ha. Ehhez képest felvettek 2 diákot, fele pénzen, négy órában. Megint ez a kurva logika. A Praktikertől már eleve úgy hívott a HR-s...ügyeket intéző hölgyike, hogy szinte azt éreztem nem is akarnak igazán látni. Már-már le akart beszélni, ami aztán sikerült is de egyikünk se kepesztett hogy elérje a másikat. Én nem szóltam, hogy nem megyek (nem tudtam szólni) Ők meg nem hiányoltak. A Conradtól Dunakeszire csábított a hangja alapján minimum kishúgom lehetne életkorú ügyintéző. Én is hülye voltam, mert nem mondtam neki hogy ha én Budapesten lakom és lehetőleg ott is akarok dolgozni, mert oda hirdettek akkor miért is menjek ki a városhatáron túl? Na tőle várom két napja (!) az e-mailt a részletekkel, hogy hova meg mikor meg kihez meg kinek telefonáljak hogy ne számítsál rám. Tartós áramszünet lehet náluk, a számom meg elveszett biztos azért nem keresnek. De nem baj, foglald csak péntek negyed háromra a helyet anyám. Nem én fogom rosszul érezni magam :) Az egyetlen pozítivnak mondható állásinterjúm az Euronicsnál volt. Kb. 10 percig foglalkoztak velem, abból 8-t én beszéltem, de legalább korrekten viselkedtek és a frankót mondták nem lebegtették meg előttem a mézesmackót. Onnan amikor ezeket a sorokat webre vetem, még várok a visszajelzésre és annak nagyon örülnék ha bejönne!
Szeretném jelezni, többségében nem egy pályázatról van szó amik majdnem minden kritériumának megfelelek (vagy akár tényleg az egész kiírásnak) tehát tessék felszorozni az itt leírtakat minimum kettővel, de lehet többel is. Továbbá azt is szeretném jelezni, hogy nem vezérigazgatónak jelentkeztem, hanem egyszerű szakeladói, ügyfél-, vevőszolgálati illetve adminisztratív munkakörökbe ahova rendelkezem a szükséges szakeladói végzettséggel, kereskedelmi érettségivel, az elvárt felhasználóinál erősebb (ECDL) számítógépes ismerettel, és logisztikai szakképesítésekkel. Halkan megemlítem a fenti területeken van potom 17 év gyakorlatom, és ha nem is tudok akadémiai székfoglalót vagy szakmai konferenciát levezetni angolul illetve németül, de a vásárlót/ügyfelet azért megnyugtatóan tudom tájékoztatni vagy útbaigazítani.
Mindezt egybevéve, jelenleg a Munkaügyi Hivatal tart el sok hozzám hasonló kvalitású embertársammal együtt, de csak mert pártunk és kormányunk gondoskodik a polgárairól. Itt Budapesten például az utcaseprő is jobban keres, mint a gyerekorvos rezidens. Nem tudom, hogy miből áll a Fidesz visszavezetési stratégiája, és a közmunka program részletei sem tiszták még nekem (most akkor el kell utaznom Bázakerettyére gazolni, vagy lehet itt a Rákos-patak partján is?) de egy dolgot tisztán látok. Ha Viktorékra várnék, akkor én is feketíteném a gazdaságot. Mert a vatikáni valuta (Isten fizesse meg!) még nem hivatalos fizetőeszköz sem a bankban, sem a közértben!

Megjegyzések