BKV Életképek 1. - 2010 tavasz

Bár BKV mániás vagyok, senki ne várjon szakértő magyarázatokat tőlem az alábbi képek kapcsán. Csak a saját meglátásaimat fogom közölni.



 A Kamaraerdőnél még sosem jártam, pedig már sokszor volt betervezve amíg magamban jártam a várost. Ehhez is az én drága feleségem kellett. Ez a buszforduló abszolút ismeretlen volt előttem. Pedig a 41-s villamos végállomásától csak párszáz méterre van felefelé. A hangsúly a felfelén van. Csodálatos környék, de rohadt magasan van gyalog. Őszintén szólva ezt az emelkedőt még a busz is köhögve mássza meg, ki az a hülye aki saját lábán menne oda. Mi voltunk ilyen hülyék, és érdekes látvány volt fentről lenézni a városra. Bár tény, hogy a budai panorámával nem vetekszik.



Ha már Buda, akkor itt van két kép a Naphegy téri buszvégállomásról. Csöndes, nyugodt környék, ahova csak az jön fel, aki itt lakik (dolgozik) vagy aki olyan mániás mint mi.


 A baloldali kép még Budán készült, a pasaréti buszvégállomáson. Nem is emlékszem rá, hogy pontosan mikor jártam itt utoljára. Az biztos, hogy nagyon régen mert rendesen meglepődtem a mostani állapoton. Pedig olyan hatalmasat nem változott. Vagy mégis? A jobboldali kép már Pesten, konkrétan a pestszentlőrinci Béke téren készült. Itt azért kicsit gyakrabban fordultam meg már, de tény, hogy a sok buszmegálló közt kicsit elveszik az ember ha nem tudja milyen járatra van szüksége.

 Nincs is olyan messze innen a Ferihegyi repülőtér. A 200E busz erre halad el, de az Ferihegy 2-re közlekedik, így nem megy be az 1-s terminálra csak megáll a közelében. Szerencsére már a vonat is kapott egy állomást it, ami nagyon hasznos. Főleg hogy már Budapest bérlettel is lehet vonaton utazni. Ha egyszer repülőre fogok ülni, ki is fogom használni ezt a lehetőséget. Praktikus, gyors, egyszerű.

 Végezetül itt van két kép az óbudai, Bogdáni út buszvégállomásáról. Miért tettem ezeket ide? Mert úgy gondoltam meg kell mutassak egy semmilyen buszvégállomást. Tény, hogy bőven van hely itt a buszoknak, csakhogy összesen három járat közlekedik ide. Ebből kettő egymást helyettesítve, tehát egyszerre egy időben csak 2 azaz kettő járat buszai jönnek be ide. Na de minek? Így persze, hogy nincs kihasználtság és nem is lesz! Ez pedig jó ürügy lesz a megszüntetésre. Na de akkor miért nem hosszabítják meg ezeket a vonalakat kicsit tovább? Mondjuk az óbudai vasútállomásnál is lehetne egy nagyobb végállomást csinálni. Oda is csak két járat jár, akkor már több értelme lenne ha legalább négy vonal érne ott véget. A buszgarázs is csak egy köpésre van, szóval én mint laikus azt hiszem ez egy jó megoldás lenne. De én pontosan tudom, hogy nem az én véleményem számít. Mert vannak magasabb érdekek is.

Megjegyzések